Godt at vide

1. Opret dig selv på køreprøvebooking.dk

• Er du under 18 år, skal dine forældre godkende dit kørekortforløb!
  • (husk at sæt X ved oprettelse i Koreprovebooking.dk, så dine forældre får samtykke-erklæringen sendt til deres E-Boks)
  • Vælg samtykke behandles i Hobro
  • Når du er oprettet på Koreprovebooking.dk, skal du betale gebyret på 1170,- DKK, hvis du er førstegangserhverver af kørekort til personbil.

2. Lægeerklæring

• I Mariagerfjord Kommune tilbydes digital lægeerklæring.
  • Udfyld lægeerklæringen online og bestil derefter tid hos lægen.
  • (Din læge skal huske at “vinge” af i digital-lægeerklæring, når denne laves).

3. Godkendelse af ansøgning

Medbring følgende til borgerservice:

• Ansøgning (P23) udprintet.
  • Samtykke-erklæring (hvis du ikke er fyldt 18 år ved kørekortets startdato)
  • Denne kan også udfyldes online ved oprettelse.
  • Samtykkeerklæring (Kriminalregistret).
  • Lægeattest i lukket kuvert (hvis ikke den er digital).
  • Pasfoto (kan evt. tages på borgerservice)

4. Alternativ løsning

BARE ROLIG! 🙂

Punkt 1-3 kan for nogen virke ret uoverskueligt! Det er ingen problem! Vi står naturligvis klar til at hjælpe dig igennem processen med at ansøge om kørekort! Så har du udfordringer med at oprette dig via de 3 punkter herover, så hjælper vi dig naturligvis igennem hele denne proces – helt kvit og frit naturligvis, for hos os er der INGEN skjulte gebyrer!  🙂

Til første teoriaften hjælper vi dig således med:

• Udfylde Ansøgning (P23) om kørekort!
  • Udlevere samtykke-erklæring til dine forældre (hvis du ikke er fyldt 18 år ved kørekortets startdato)!
  • Forklare om bestilling af motorattest (lægeattest) hos din læge!
  • Fortælle dig om reglerne for gyldigt pasfoto (kan tages på borgerservice eller i køreskolen)!
  • Finder en tid sammen med dig til Førstehjælpskursus (dato for kurset aftales på første teoriaften)!
  • Gennemgår bookingsystem til køretimer (GonDrive) samt gennemgår hvordan du bruger din online teoriplatform, så du kan supplere klasses-undervisningen med at tage teoriprøver derhjemme!